دو موقوفه بزرگ شهرستان خوانسار با پی گیری های مداوم پس از نیم قرن سنددار شدند .
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت : در راستای حفظ و حراست با رویکرد صیانت از حقوق موقوفات و واقفین نیک اندیش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در پنج ماه نخست سال جاری موفق شده است تا 17 سند برای موقوفات اخذ و 12 موقوفه را نیز تحدید حدود نماید.
 
وی در ادامه افزود: در همین راستا و با پی گیری های مداوم پرسنل واحد حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار موفق شدند تا پس از 50 سال اسناد موقوفه طوبی سلطان و محمد باقر قودجانی را اخذ کنند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه بیان کرد: موقوفه طوبی سلطان 673 هزار و 432 متر مربع و موقوفه محمد باقر قودجانی 2 میلیون و 693 هزار و 642 متر مربع مساحت دارند.
 
حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه گفت: موقوفه موری زان نیز با نظریه هیئت نظارت پس از 20 سال سند دار شد که این موقوفه نیز مساحت آن 1712 متر مربع می باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین با تلاش و پی گیری های این اداره وقفیت قبرستان بزرگ خوانسار به نام قبرستان شرقی یا 13 محرم اثبات شد و با حکم دیوان عدالت اداری مالکیت شهرداری خلع و مالکیت موقوفه به رسیمت شناخته شد که این قبرستان محل دفن بسیاری از علما، مجتهدین، ادبا و دانشمندان این شهرستان است و مساحت آن نیز 10 هزار و 500 متر مربع است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه گفت: 6 دانگ موقوفه حاج صانع نیز به مساحت 3 هزار و 23 متر مربع نیز سند دار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در پایان افزود: مساحت کل موقوفاتی که در سال جدید سند دار شده اند 3 میلیون و 382 هزار و 413 متر مربع می باشند که ارزش آن ها بالغ بر بیش از 80 میلیارد ریال برآورد می شود.
/2759/